2017 Vittoria upgrade

Nu een paar duizend kilometers achter de rug op mijn Vittoria Corsa’s. Ze bevallen prima. Alleen één keer onderuit gegaan in nat weer op een vervelende ondergrond met los grind. Maar of dat de schuld is van de band of van mij; ik weet het niet. Deze Corsa staat niet bekend als superstrak in nat weer.

Maar toen was er de nieuwe … voor komend jaar dan voor mij. Deze vertoont nu best wat slijtage.

Grafeen

Uit de oude, welkom de nieuwe: De Corsa G+. Hier de specs:
https://www.vittoria.com/tire/corsa-open/

Ik twijfel alleen tussen 23mm en 25mm. de laatste is waar iedereen naar toe lijkt te gaan. De 23mm is lichter, maar de 35 is soepeler. Ik denk dat ik kies voor 25, deze keer.

En die gumwalls …. zo mooi! Mijn fiets is helemaal zwart en dit breekt net even.

Reviews

http://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/vittoria-corsa-graphene-2016
http://www.competitivecyclist.com/vittoria-corsa-g-plus-tire-clincher

Ook op sociale media is men anthousiast.

Fiets Magazine was minder enthousiast, maar als ik verder op het internet lees zoals hierboven en kan opmaken uit gebruikerservaringen dan lijkt dit toch echt een steengoede, snelle band te zijn.

En beter in nat weer dan mijn oude/huidige Corsa’s!

Geef een reactie

