Ik was toch bezig een beetje te experimenteren met fietsen met een lagere bandenspanning?

Tochtjes doe ik nu op 6,5 bar vóór en 7 achter. Ik bemerk totaal geen verschil in snelheid, performance. Wel fietst het rustiger, omdat je minder stuitert. Ja, het lijkt minder snel te voelen, maar dat is dus echt niet zo. Dit zit alleen in je hoofd en is gewoon even wennen.

Ik ga nog een keer 6-6,5 bar proberen vóór de winterbanden eronder gaan …

Alleen bij woon-werkverkeer houd ik een hogere spanning aan, omdat:

  • ik ’s ochtends vertrek en ’s middags pas weer rijd … tenslotte heet het woon-werkverkeer. Ik gebruik de fiets dus over de hele dag.
  • Ik gebruik latex binnenbanden en die lopen langzaam leeg. Niet heel handig hier, eigenlijk.

Dus compenseer ik een beetje door in de ochtend vroeg de banden iets harder op te pompen: 7 en 7,5 bar.

Geef een reactie

