Deze was erg leuk! Alleen gereden, ook niet met een groepje mee kunnen rijden. Dus alleen ik samen met mijn fiets 185km tegen de elementen. Viel me erg mee. Het was niet meer zo heet, maar veel warmer zou niet meer lekker zijn geweest in de middag. Ook de wind hield zich redelijk koest.

RideWithGPS en turn-by-turn

Nu de ELEMNT turn-by-turn navigatie ondersteunt ging ik dit gebruiken. Dit werkt wel alleen met Strava concurrent RideWithGPS, dus gebruik ik dit als primaire tool:

  1. GPX bestand van de Flipje site gedownload
  2. Inladen als route in RwGPS
  3. Verrijken met wat extra cues (markeringen), met name waarschuwingen dat er heuvels aankomen. Dan wil ik liever vooraf op het 39 blad zitten namelijk.

Dat werkt super. Als ik van de route afwijk piept en flitst de ELEMNT en een heuvel popup verschijnt wanneer dit gaat komen.

De rit

Die was erg leuk. Het is afwisselend, want:

  • een deel gaat over de heuvelrug: heuvels, bebossing.
  • Polders, feels like home
  • Dijken

Weinig mensen gezien, misschien door de vakantieperiode en minder mensen zullen de langste afstand hebben gedaan.

Mijn kont ging wel pijn doen, maar de chamoise crème deed wel zijn werk om mijn kruis heel te houden, min of meer. Maar had ook richting het einde genoeg energie over om mijn doel van 30 km/u gemiddeld vol te kunnen houden.

URL: http://www.sw-rivierenland.nl/flipjes-toertocht/

Mijn cijfers

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Geef een reactie

