Prachtig weer en niet voor een dag of twee; nee, een week lang. En ook tijdens het weekend. Ik moest dus even wat kilometers maken. Tenslotte in over een maand al Veenendaal-Veenendaal.

Met een lentegevoel de fiets op, dacht ik. Maar de zon is verraderlijk. Mijn weer app gaf aan dat het vier graden was. Dus toch maar in volledig wintertenue. Ook in verband met de wind, want windkracht 5 is stevig, zeker in de kou en in het weiland. Het is toch echt nog geen lente.

Maar het zonnetje is heerlijk en de polders liggen er heel mooi bij. Zie de foto boven.

Maar wel buffelen. De eerst 33km op het kleine blad gereden en op 27 gemiddeld blijven steken. Pas bij Waarder kreeg ik de wind wat meer in de rug en kon ik wat meer als vanouds doorrijden.

Kortom, het was een stevige training.

Herstelsmoothie

Ik moet meer doen aan het herstel na een tocht. Alleen een pakje magere chocomelk is niet genoeg. Ik heb nog weleens last van een energiedip na zo’n rit.

Op de site Project Leven vond ik een smoothie die hierop is gericht en hieronder mijn creatie met die als basis:

  1. 1 banaan
  2. 150 gram spinazie
  3. 1 scoop whey poeder: 29 gram
  4. 1 eetlepel cacao poeder
  5. 50 gram amandelmelk
  6. 150 milliliter water
  7. Een blender
Herstelsmoothie
Herstelsmoothie met onder meer whey-proteïnepoeder

Een dag later …

Het werkte wel! Ik was zeker actiever de rest van de dag. Alles baseren op één keer zo’n maaltijd is wat kort door de bocht, maar de verwachting is goed. Mooi, zeker na een toertocht waar ik na 140+ km eerst nog de auto in moet.

Geef een reactie

