Tot mijn ongeluk heb ik met Continental gereden en op mijn carbon wielset met de Force & Attack. De voorband (Attack) is 22mm breed, de Force achterhand 24mm. Dit met optimale verdeling van grip, rolweerstand en misschien rent pietsje aërodynamica in het achterhoofd.  Reed prima, geen klachten.

Na het ongeluk incl. geklapte voorband moest deze vervangen worden. Ik heb die Vittoria Open Corsa’s sowieso altijd al erg mooi gevonden en ‘men’ is er erg enthousiast over. Als het gaat om tests komen beiden er altijd wel goed uit.

Threads per Inch

Beiden een hoog TPI voor soepelheid. TPI bepaalt hoe fijn de weving van het nylon is: Threads per inch. De Open Corsa TPI is 320 wat heel hoog is. De Conti’s zijn 330. Hoog TPI niet doen in de winter, want deze banden zijn wel wat gevoeliger.

Rijden

Ik ben geen pro en rijden gaat vooralsnog niet zo lekker sinds het ongeluk en het weer valt steeds tegen waardoor ik niet zoveel kan rijden de laatste maanden. En nu het winter is rijd ik op winterbanden: Vredestein Fortezza Senso Extreme Weather.

Vergelijken met de Conti’s dus nog lastig, maar beiden rijden gewoon erg lekker. Punt. Heb wel het gevoel dat met de Vittoria’s ik dieper in de bocht kan hangen.

Geef een reactie

