€25 Kwijt voor de controle en afstellen van mijn fiets! Wat een mazzel! En hij is weer klaar voor een nieuwe rit!

Ik weet natuurlijk niet hoe ik twee weken terug ben gecrashed, ik zal dit nooit weten. Wat ik nu wel weet dat ik ben neergekomen met minimale schade aan mijzelf, maar ook aan mijn geliefde Canyon.

Zoals al eerder gemeld was het achterpat verbogen … en dat was feitelijk het enige dat kapot was. Serge van Bikeparts4u heeft de fiets helemaal nagekeken en –na vervanging pat– opnieuw alles afgesteld. De shifters staan ook weer recht.

Er zitten schuurplekken op remhendels, achterderailleur en zadel, maar deze vervangen zou behoorlijk kostbaar worden. Alles werkt perfect, dus dat laten we maar zitten.

Deze plekken zullen me scherp houden op volgende ritten, zeg maar.

Nagellak

Tip van Serge van Bikeparts4u:

Ik heb de blanke nagellak van mijn vrouw gepikt om het geschuurde carbon op remhendels en derailleur af te dichten en glad te maken. 😉

Drie laagjes lijken voldoende om het geheel glad te maken. Ook is de schade nog maar van heel dichtbij nog zichtbaar.

Geef een reactie

