Eerste keer Ardennen 2012

Een lang weekend naar de Ardennen met mijn fietsmaat en partners, waarvan de zijne hoogzwanger was. Lekker er even tussenuit.

… en de fietsen mee. Hij nog steeds zijn mountainbike, ik op de Trek. En wat blij was ik met mijn drie bladen! Dat was best zwaar, soms! Ik wist nu dat een combinatie van drie kettingbladen vóór een triple wordt genoemd. Zowel mijn maat als ik waren ons namelijk aan het inlezen in de wondere wereld van de volbloed racefiets.

In ieder geval had ik het kleine blad best nodig. En kamp er achter dat mijn lagere lichaamsgewicht voordelig was heuveltop. Mijn zwaardere maat had zichtbaar meer moeite. In die tijd waren we qua training aardig gelijkwaardig aan elkaar.

In ieder geval een mooie ervaring en voor herhaling vatbaar. Helaas niet meer met die maat. Kort na de bevalling van zijn vrouw kreeg  fietsen voor hem een steeds lagere prioriteit. Inmiddels (2015) is hij al een jaar of twee echt gestopt.

……… ik heb alleen maar meer het virus te pakken! 😃

Geef een reactie

