Het gouden monster

Het begon allemaal toen een goede vriend van me vroeg of ik het leuk vond om tochtjes te fietsen. Leek me wel leuk, konden we gelijk goed bijkletsen. Hij had een strakke mountainbike … en ik alleen een wat oudere, maar nog goede, herenfiets. Prima, leuk! Ik mee op mijn gouden monster. Waarom hij zo wordt genoemd, zie de foto.

Dat beviel best goed. Wel zwaar op zo’n ding, zeker met wind tegen in het weiland en dan gelijk ook 25km. Mijn conditie kon wel wat verbetering gebruiken. Gelukkig kon ik geregeld in zijn wiel rijden … hoewel ik deze term toen nog niet kende.

Wel bleek al snel dat dit niet zou voldoen als ik echt wilde gaan fietsen: de fiets niet, maar ook de kleding niet. Ik ben wel iemand die van doorrijden houdt en wil kijken hoe hard ik kan.

Het gouden monster
Het gouden monster … ik heb hem nog steeds.
Geef een reactie

